X
GO

Actueel nieuws

Krijg de smaak te pakken!

Krijg de smaak te pakken!

Feest van 20 jaar sensorisch onderzoek

Om het 20-jarig bestaan van de afdeling smaak- en consumentenonderzoek van PCG te vieren organiseerden we op 14 december een studiemoment en op 15 december 2018 een feest voor de panelleden. Tijdens het studiemoment werd het onderzoek op het PCG voorgesteld en vervolgens lichtten Loes van der Velden van tomatenbedrijf Den Berk en Hannes Decadt van zuivelbedrijf Milcobel het belang van smaak en smaakonderzoek toe in het bedrijf waar zij werken. Op 15 december 2018 bedankten we de panelleden voor hun inzet met een feest. Na een uiteenzetting over de resultaten van het onderzoek, konden de 160 aanwezigen deelnemen aan verschillende workshops rond smaak en werden ze getrakteerd op een feestelijke receptie.


woensdag 30 januari 2019/Auteur: Jana Van Steenkiste & Saskia Buysens/Aantal keer bekeken (3772)/Commentaren (0)/
Tags:
Rode geblokte paprika consumentenonderzoek 2014

Rode geblokte paprika consumentenonderzoek 2014

Smaakonderzoek rode geblokte paprika 2014

Smaak- en consumentenonderzoek van rode geblokte paprikarassen met: Maduro (Enza), Davos (Rijk Zwaan), Redwing (Rijk Zwaan), Redline (Rijk Zwaan), RZ 35-182 (Rijk Zwaan), E20B.0065 (Enza), MR1 (De Ruiter), PR07643 (Syngenta).

maandag 15 december 2014/Auteur: Jana Van Steenkiste & Saskia Buysens/Aantal keer bekeken (13830)/Commentaren (0)/
Tags: rassen
Groene geblokte paprika consumentenonderzoek 2014

Groene geblokte paprika consumentenonderzoek 2014

Smaakonderzoek groene geblokte paprika 2014

Smaak en consumentenonderzoek van groene geblokte paprikarassen met : Morraine (De Ruiter), E20B.0056 (Enza), Redwing (Rijk Zwaan), Overture (Syngenta), Walibo = PR7037 (Syngenta).

maandag 15 december 2014/Auteur: Jana Van Steenkiste & Saskia Buysens/Aantal keer bekeken (12342)/Commentaren (0)/
Tags: rassen
Belg kiest resoluut voor prei met (volledig) groen

Belg kiest resoluut voor prei met (volledig) groen

Consumentenonderzoek naar aankoopgedrag van prei bij consumenten en grootkeukens

De REO Veiling stelt prei in verschillende maten, gewichten en verpakkingen ter beschikking aan de versmarkt. Het brede aanbod beantwoordt goed aan de huidige wensen van de Belgische consument die een uitgesproken voorkeur heeft voor prei met groen. De Belgische consument koopt ook meestal drie preistalen per boodschap. Dat leert een uitgebreide consumentenbevraging die het Provinciaal Proefcentrum voor de Groenteteelt Oost-Vlaanderen (PCG) deed gedurende het late voorjaar en de zomer, zowel online als op de winkelvloer.

dinsdag 18 november 2014/Auteur: Jana Van Steenkiste & Saskia Buysens/Aantal keer bekeken (7061)/Commentaren (0)/
RSS